Top.Mail.Ru
×
Menu
Close Menu

Pediatriya

  Pediatriya fanidan simulyatsiya xonasi - bu talabaning amaliy mashg'ulotlarini o'tkazish va uning bilimini baholash, shu jumladan amaliy ko'nikmalarni egallash, avtomatik takrorlanadigan harakatlarni ishlab chiqish, klinik va boshqa real sharoitlarga yaqin vaziyatlarni modellashtirish asosida adekvat qarorlar qabul qilish uchun zamonaviy texnologiya.

  Simulyatsiya markazining maqsadlari:

  Pediatr va neonatolog faoliyatida malakali talablarga muvofiq zarur amaliy ko'nikmalarni shakllantirish va takomillashtirish.

  Simulyatsiya xonasining vazifalari:

  Bolalar va yangi tug‘ilgan chaqaloqlarda simulyatsiya texnologiyalari asosida o‘pka va yurakni palpatsiya, auskultatsiya, perkussiya qilish ko‘nikmalarini shakllantirish;

  Jabrlangan bolaning hayotini saqlab qolish bo'yicha chora-tadbirlarni muvaffaqiyatli amalga oshirish uchun zarur bo'lgan barqaror harakatlar stereotipini ishlab chiqish;

  Bolada bajariladigan manipulyatsiyalarni o'rgatish (yangi tug'ilgan chaqaloqqa markaziy tomirlarni, kindik venasini, venipunkturani va boshqa manipulyatsiyalarni kateterizatsiya qilish usullarini mashq qilish);

  Turli yoshdagi bolalarga g'amxo'rlik ko'nikmalarini o'rgatish;

  Bolalar va yangi tug'ilgan chaqaloqlar uchun diagnostika muolajalarini o'rgatish.

    

  Kerakli jihozlar:

  • Bir yoshli bolaning hayotiy belgilarini kuzatish tizimiga ega CHARLIE ko'p funksiyali robot simulyatori;
  • Statsionar sensorli ventilyator;
  • Olti oylik chaqaloq Babysim™ robot simulyatori;
  • Pediasim™ robotli 6 yoshli bemor simulyatori;
  • Chet jismni olib tashlash bo'yicha ko'nikmalarni mashq qilish uchun turli yoshdagi simulyatorlar;
  • Jabrlangan bolaning hayotini saqlab qolish bo'yicha chora-tadbirlarni muvaffaqiyatli amalga oshirish uchun "ELTEK - chaqaloq" simulyatori;
  • Erta tug'ilgan chaqaloqning maneken simulyatori;
  • Shuningdek, bolalarni parvarish qilish bo'yicha umumiy manipulyatsiyalarni bajarish uchun mankenlar va boshqalar.

  Pediatrik simulyatsiya xonasidagi ish natijalari quyidagilarga imkon beradi:

  • olingan nazariy bilimlarni mustahkamlash;
  • birinchi manipulyatsiyani bajarishda psixologik stress darajasini pasaytirish;
  • bolalar va yangi tug'ilgan chaqaloqlarda bajariladigan manipulyatsiyalarni o'rgatish (yangi tug'ilgan chaqaloqqa markaziy venalarni, kindik venasini, venipunkturani va boshqa manipulyatsiyalarni kateterizatsiya qilish usullarini mashq qilish);
  • bolalarni tekshirish usullarida propedevtik ko'nikmalarni mashq qilish;
  • bolalarga shoshilinch va shoshilinch tibbiy yordam ko'rsatish, yurakning yopiq massaji va mexanik ventilyatsiya qilish usullarini rivojlantirish;
  • yurak-qon tomir va o'pka tizimlarini fizikaviy tekshirish ko'nikmalarini o'tkazish va mashq qilish;
  • xatolarni tahlil qilish va tuzatish;
  • pediatrning zarur malakalarini rivojlantirish darajasini ob'ektiv baholash imkoniyatini beradi. 

  Shunday qilib, pediatriya va neonatologiyada simulyatsiya mashg'ulotlarini o'tkazish usullari, hatto o'quv jarayonining bosqichlarida ham, talabalarga amaliyotchi shifokor boshlanishidan oldin ham amaliy ko'nikmalarni avtomatizm darajasiga ko'tarish imkoniyatiga ega bo'lish imkonini beradi.

  1. Simulyatsiya xonasi 4 ta zonadan iborat:Reanimatsiya maydoni;
  2. Yangi tug'ilgan chaqaloqlarni parvarish qilish zonasi;
  3. Davolash va diagnostika zonasi;
  4. Bolalar uchun propedevtika zonasi.

    1. Reanimatsiya maydoni:

  Shoshilinch tibbiy yordam ko'rsatishda talaba ko'rsatishi mumkin bo'lgan amaliy ko'nikmalar:

  • bilvosita yurak massaji;
  • Og'izdan og'izga shamollatish;
  • AMBU sumkasi bilan ventilyator;
  • ventilyatorga ulanish bilan traxeyani intubatsiya qilish;
  • nazogastrik naychani o'rnatish;
  • kindik kateterizatsiyasi;
  • qovuqni kateterizatsiya qilish (qizlar uchun, o'g'il bolalar uchun)
  • yetti nuqtada arterial pulsni aniqlash;
  • tomir ichiga in'ektsiyalarni o'tkazish;

    2.   YANGI TUG'ILGAN BO'LGAN BO'LGAN BO'LGAN:

  Talaba ko'rsatishi mumkin bo'lgan amaliy ko'nikmalar:

  • ko'z yuvish;
  • burun yo'llarini davolash;
  • tashqi eshitish kanalining hojatxonasi;
  • teri toshmalarining oldini olish;
  • kindikni davolash.

    3. Davolash va diagnostika zonasi:

  Talaba ko'rsatishi mumkin bo'lgan amaliy ko'nikmalar:

  • pik-flowmetriyani o'tkazish;
  • EKG qilish;
  • nebulizer terapiyasini o'tkazish.

    4. BOLALARDA PROPEDEVTIKA ZONASI:

  Talaba ko'rsatishi mumkin bo'lgan amaliy ko'nikmalar:

  • balandlikni o'lchash;
  • tana uzunligini o'lchash;
  • tana vaznini aniqlash;
  • bosh atrofini o'lchash;
  • ko'krak atrofini o'lchash.

  Shunday qilib, pediatriya va neonatologiyada simulyatsiya mashg'ulotlarini o'tkazish usullari, hatto o'quv jarayonining bosqichlarida ham, talabalarga amaliyotchi shifokor boshlanishidan oldin ham amaliy ko'nikmalarni avtomatizm darajasiga ko'tarish imkoniyatiga ega bo'lish imkonini beradi.