Top.Mail.Ru
×
Menu
Close Menu

Davolash fakulteti 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasi

Shavazi Nargiz Nuraliyevna

PhD, dotsent


Qabul vaqti:

Dushanba-shanba: 08:00-15:00

Tel:

(998) 90 600-00-14

E-mail:

dr.nargiz_edu@mail.ru

Manzil:

Samarqand sh., 1-son tug’ruq majmuasi


KAFEDRA A'ZOLARI


F.I.Sh.

Lavozimi

1.

N.N. Shavazi

Kafedra mudiri, PhD, dotsent

2.

G.P. Isroilova

Assistant

3.

V.S. Kim

Assistant

4.

M.O. Fozilova

Assistent

5.

D.I. Tugizova

Assistent

6.

G.N. Indiaminova

Assistent

7.

F.N. Atayeva

Assistent

8.

M.F. Amonova

Assistent

9.

A.R. Yunusova

Assistent

10.

Yu.A. Tangirova

Assistent


KAFEDRA TARIXI


  Kafedra 1932 yil tashkil qilingan bo’lib, shu yilda birinchi kafedra mudirligiga Aleksandr Vasilyevich Polyakov tayinlandi va 1942 yilgacha kafedrani boshqardi. Bu davrda kafedra xodimlari tug’ruqni operativ olib borish usullarini mukammallashtirish, eklampsiyani oldini olish, bachadon yorilishlarining profilaktikasi, homilador ayollarda tuberkulyoz va bezgakni davolash muammolari ustida ilmiy izlanishlar olib borishgan. (R.S.Mirsagatova, 1935, va boshq.). Bu vaqt mobaynida uning rahbarligida Ye.S.Akopyan 1937 yilda kandidatlik ishini va 1941 yilda doktorlik dissertasiyasini yoqladi.

  1942 yildan – 1949 yilgacha bo’lgan davrda kafedraga Yervan Sergeyevich Akopyan boshchilik qildi. U A.D.Stepanovaning kandidatlik dissertasiyasiga rahbarlik qildi.
  1949 yilda Yevgeniya Iosifovna Ioffe-Golubchik kafedra mudirligiga saylandi va 1959 yilgacha kafedrani boshqardi. Uning rahbarligida I.Z.Zokirov (1953), Z.M.Rasuli (1957), V.F.Farxadi (1957), M.A.Nabieva (1958), A.X.Abramovalar (1958) kandidatlik dissertasiyalarini yoqladilar.
  1959 yilda tibbiyot fanlari nomzodi I.Z.Zokirov kafedra mudirligiga tayinlandi va kafedraga 1999 yilgacha, ya'ni 40 yil davomida rahbarlik qildi.
  Oltmishinchi yillarni boshida kafedraning asosiy ilmiy izlanishlari Botkin kasalligi bilan kasallangan ayollarda homiladorlik va tug’ruqni kechishi mavzusiga qaratildi. I.Z.Zokirov tashabbusi bilan sobiq ittifoqda birinchi bo’lib yuqumli kasalliklar shifoxonasida virusli gepatit bilan og’rigan homiladorlarni davolash uchun ixtisoslashgan bo’lim ochildi. U bu bo’limda ilmiy izlanishlarini davom ettirib 1965 yilda “Botkin kasalligini homiladorlik, homila va chaqaloqqa ta'siri” mavzusida doktorlik dissertasiyasini yoqladi. I.Z.Zokirovga 1967 yilda professorlik unvoni berildi. Bu fundamental tekshirishlarni kafedra aspirantlari va pedagoglari davom ettirdi. Natijada shu mavzuda I.Z.Zokirov “Botkin kasalligida homiladorlik va revmatizm mavzusi ustida olib borildi. Bu mavzu muammolarini I.Z.Zokirov va kafedra xodimlari D.Z.Shokirov, L.M.Mardonov, har tomonlama o’rganib chiqdilar va 1979 yilda “Homiladorlik va revmatizm” nomli monografiya nashr etildi. 1960 yillardan boshlab kafedra xodimlari e'tiborini o’sha vaqtlarda kam o’rganilgan mavzulardan biri ya'ni gestozlar mavzusi jalb eta boshladi. I.Z.Zokirov, R.M.Xaitov, F.Yu.Garib bu mavzudagi ilmiy tekshirishlarni kengaytirib, bu kasallikdagi immunologik tekshirishlar natijasi monografiya qilib nashr etildi. I.Z.Zokirov rahbarligi davomida yuqorida ko’rsatilgan mavzulardan tashqari, akusherlikning muhim muammolari ustida, ya'ni homiladorlik va anemiya, trofoblastik kasalliklar, muddatdan avvalgi tug’ruq, normal joylashgan platsentani barvaqt ko’chishi, akusherlikda septik yallig’lanish, kesar kesish operatsiyasi, tor chanoq, akusherlik qon ketishlari, perinatal patologiyalar hamda ginekologik kasalliklardan bachadondan disfunksional qon ketish, bachadon fibromiomasi, tuxumdon o’smalari va bir qancha mavzularda ilmiy izlanishlar olib borildi va seminarlar o’tkazildi. I.Z.Zokirov rahbarligidagi oxirgi 40 yil mobaynida kafedrada zamonaviy akusherlik talablariga mos keladigan yetuk ilmiy amaliy va pedagogik maktab yaratildi. Kafedra xodimlarining ko’p qirrali izlanishlari natijasida I.Z.Zokirov rahbarligida 52-ta kandidatlik va 5-ta doktorlik dissertasiyalar yoqlandi. 1995 yilda I.Z.Zokirov UzR FA akademigi lavozimiga saylangan.
  1999 yil oktyabr oyidan boshlab kafedraga t.f.d., dotsent N.I. Zokirova kafedra mudiri etib saylandi. N.I. Zakirova rahbarligida 5 ta kandidatlik dissertasiyasi yoqlangan. Ular tomonidan 270 ortiq ilmiy maqolalar O‘zbekiston va chet el nashriyotlarida chop etilgan. 46 ga yaqin tavsiyanomalar nashr etilgan.
Samarkand Davlat tibbiyot instituti davolash fakulteti akusherlik va ginekologiya kafedrasining Samarqand shaxar 1 son tugʼruq majmuasi bazasi ilk bor 2011-yilda tashkil topgan. 2011-2012 oʼquv yilida SamDTI davolash fakulьteti akusherlik va ginekologiya kafedrasi magistratura rezidentlari amaliy va nazariy bilim olishni boshlagan.

  2012 yilda SamDTI davolash fakulьteti akusherlik va ginekologiya kafedrasi bazasi tashkil etilgan. Samarqand shaxar 1 son tugʼruq majmuasi bosh vrachi Jumanov B.А. kurs mudiri etib tayinlangan.

  2012-2013 oʼquv yilida SamDTI davolash va tibbiy pedagogika fakulьtetlari 7 kurs talabalari ilk bor ushbu bazaga “Аkusherlik va ginekologiya” fanidan taxsil olishni boshlagan.

  Dastlab kursda foaliyat yuritgan assistent oʼqituvchilar: kurs mudiri Jumanov B.А. va Аskarova Z.Z., Аbduraximov U.А., Isroilova G.P., Jurabaev Sh.Oʼ., Kamolova M.T.

  2014-2017 yillarda Eltazarova Gulnora Sherbekovna ushbu bazada, kurs mudiri lavozimida ishlagan. Kafedra xodimlari Аzimova K.I., Safarova L.А., Аzimova D.I., Tugizova D.I., Jumaev I.J. faoliyat yuritgan.

  2017-2020 yillarda Samarqand shaxar 1-son tugʼruq majmuasi bosh vrachi Juraeva G.E. kurs mudiri lavozimida faoliyat yuritgan.

  2017- yilda Samarkand Viloyat Perinatal markazida joylashgan davolash fakulteti akusherlik va ginekologiya kafedrasi kursi bazasi Samarqand shaxar 1-son tugʼruq majmuasi bazasi bilan birlashtirilgan.

  2018 yildan 1–son akusherlik va ginekologiya kafedrasini t.f.d. Xudoyarova Dildora Raximovna boshqarib kelmoqda. O‘quv-uslubiy qo‘llanma-6, uslubiy qo‘llanma-6, 60 dan ortiq ilmiy maqolalar yozgan. 2 ta ilmiy ixtirolar, 2 patent qo’lga kiritgan.

  2021 yil 28 avgustda SamDTI 1 sonli ilmiy kengash yigilishida talabalar bilimini yanada takomillashtirish maqsadida, 1-son akusherlik va ginekologiya kafedrasiga tegishli bo’lgan baza ajratildi va 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasi deb nomlandi.

  3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasi mudiri etib dotsent Nargiz Nuraliyevna Shavazi tayinlandi. 2018-2020 yillarda «Прогнозирование и профилактика преждевременного излития околоплодных вод при недоношенной беременности» mavzusida ilmiy-tadqiqot ishini olib borgan. Nargiz Nuraliyevnaning rahbarligida 5 nafar magistrlik dissertatsiyasi himoya qilingan. N.N. Shavazi yosh olimlar kengashining raisi. U tomonidan bir qator talabalar va yosh olimlar konferensiyalari tashkil etilgan va respublika va chet el ilmiy jurnallarida 96 ta maqola, 1 ta o’quv qo’llanma, 3 ta uslubiy qo’lanma va 3 ta tavsiyanoma chop etilgan. 1 nafar ilmiy patent muallifi.

  Bugungi kunda kafedrada 6 kurs talabalari va 17 nafar klinik ordinatorlar tahsil olmoqda. 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasida o’quv jarayoni Samarqand Davlat tibbiyot universitetining mt.sammi.uz platformasi tizimida olib borilmoqda.

B.A. Jumanov

G.E. Eltazarova

G.E. Jurayeva

N.N. Shavazi


MA’NAVIY-MARIFIY ISHLAR


  Kafedrada ma'naviyat va ma'rifat bo'yicha ishlar yoshlar bilan ishlash bo'yicha prorektor tomonidan tasdiqlangan reja asosida amalga oshiriladi. Haftalik onlayn uchrashuv bo'lib, har soat ma'lum bir mavzuga bag'ishlangan. Bularning barchasi amalga oshirilgandan so'ng protokolda qayd etiladi.

  Kafedrada ma’naviy-ma’rifiy ishlar bo'yicha ma’sul o’qituvchi Amonova M.F. etib tayinlangan.

  Kafedrada ma’naviy-ma’rifiy sohaga doir O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Farmonlari, Qarorlari Vazirlar Maxkamasi qarorlari, buyruqlari to'liq muhokama etiladi.

  Kafedramizda talabalar bilan haftaning har payshanba kuni axborot va murabbiylik soati o'tkazilib talabalarga va kafedra xodimlariga yurtimizda va xorijda bo'ladigan yangiliklar, haqida ma’lumot berib boriladi.


O’QUV-USLUBIY ISHLAR


Kafedrada o'quv-uslubiy ishlar O'zbekiston Respublikasining o'quv-uslubiy hujjatlariga muvofiq tashkil etilgan:

1. O'zbekiston Respublikasining Ta'lim to'g'risidagi qonuni (1997 yil 29 avgust).

2. Kadrlar tayyorlash milliy dasturi (1997 yil 29 avgust).

3. Qurolli Kuchlari vazirligi tomonidan tasdiqlangan "Oliy ma'lumot to'g'risidagi nizom". 9.01.2003 yildan

4. 5510100 "Davolash ishi" yo'nalishi bo'yicha davlat ta'lim standarti.

5. Oliy ta'lim vazirligi tomonidan tasdiqlangan "Davolash ishi" ta'lim yo'nalishi bo'yicha o'quv dasturlari.

6. Mavzular bo'yicha standart va ishchi dasturlar.

7. Belorusiya Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Havo mudofaasi va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligining 2009 yil 204-sonli buyrug'i bilan Belorussiya Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Samolyotlar va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligining 2010 yil 333-sonli buyrug'iga asosan o'zgartirishlar bilan tasdiqlangan "Talabalar bilimlarini monitoring qilish va baholashning reyting tizimi to'g'risidagi nizom".

8. SamMI rektorining 2013 yil 12 sentyabrdagi 43-sonli buyrug'i "Institutda o'quv jarayonini modulli o'qitish tizimida tashkil etish to'g'risida".

9. SamMI rektorining 2013 yil 19 dekabrdagi 951 / U-sonli buyrug'i "Institutda o'quv jarayonini moodle.sammi.uz intranet elektron o'quv tizimida tashkil etish to'g'risida".

10. SamMI Ilmiy Kengashining 2016 yil 15 iyundagi 9-sonli bayoni "Ta'lim jarayonini tashkil etishning kredit-modulli tizimida talabalarning o'quv faoliyatini baholash va nazorat qilish bo'yicha tavsiyalar".

  Davolash fakulteti 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasida davolash va tibbiy pedagogika fakultetlarining 6-kurs talabalari “Akusherlik va ginekologiya” fanidan o'qitiladi.

  Ushbu fanni o'qitishning maqsadi akusherlik va ginekologik patologiyalarni diagnostika qilish va davolash bo'yicha ko'nikmalarni rivojlantirishdir.

  Fanning vazifasi: kasalliklarning etiologiyasi, patogenezi, klinikasi, tasnifi, klinik ko'rinishlarining asoratlari, ginekologik kasalliklarni davolash va oldini olish to'g'risida bilimlarni shakllantirish; anamnezni yig'ish va tizimdagi bemorlarni tekshirish ko'nikmalarini oshirish; kasallikning asosiy klinik mezonlari bo'yicha o'qitish; birlamchi va klinik tashxisni asoslash va belgilashga o'rgatish; imtihon rejasini tuzish bo'yicha mashg'ulotlar, shifokor taktikasi va kompleks davolash; laboratoriya, uskunalar, klinik qo'llanmalar yordamida diagnostika; laboratoriya va instrumental sinov usullari natijalarini talqin qilishga o'rgatish; differentsial diagnostika va yakuniy diagnostika tamoyillari to'g'risida bilimlarni shakllantirish; favqulodda vaziyatlarda shoshilinch yordam ko'rsatish qobiliyatini rivojlantirishdir.

  Amaliy mashg'ulotlarni o'tkazishda zamonaviy pedagogik texnologiyalar keng qo'llaniladi. Dumaloq stol, stol o'rtasidagi ruchka, asalarilar to'dasi, aqliy hujum, krossvord, issiq kartoshka, doira usuli, 3x4, klaster ,baliq skeleti va boshqalar.. ". Kafedra xodimlari talabalarga Internetdagi barcha yangiliklarni va zamonaviy jurnallarni etkazishadi.

  O'quvchilar bilimini oraliq va yakuniy nazorat qilish va baholash kompyuter sinovlari va og’zaki va yozma nazorat usuli yordamida amalga oshiriladi, bu esa o'z navbatida talabalar bilimini ob'ektiv baholashni ta'minlaydi.


KAFEDRANING ILMIY TADQIQOT ISHLARI


  Kafedraning professor-o'qituvchilar tarkibi 7 kishidan iborat. Kafedraning barcha xodimlari ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb qilingan.

  Kafedraning asosiy ilmiy yo'nalishi: Homiladorlarda bachadon bo’yni saratoni, Menopauzadagi ayollarda D vitamin yetimovchiligi, rivojlanmagan homiladorlikda prekoncepcion tayyorgarlik, tuxumdonlarning vaqtidan oldin yetilishi sindromi

  Ijrochilar: Tugizova D.I., Amonova M.F., Fozilova M.O., Tangirova Yu.A.

  Davolash fakulteti 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasi professor-o'qituvchilarining tadqiqotlari va nashrlari haqida ma'lumot.

Ilmiy salohiyat - 25%.

Ilmiy ish mavzusini tasdiqlash: 4 kishi.

Nashr etilgan maqolalar:

• jami - 35 ulardan:

• respublikada: 19

• chet elda: 10

• Web of Science va Scopus: 6

   Uch yil davomida 60 dan ortiq maqola va tezislar, 4 ta uslubiy qo'llanma va 2 ta o’quv qo’llanma nashr etildi.



TALABALAR ILMIY JAMIYATI


  TIJ uchun bo'limning mas'ul xodimi talabalar bilan faol ish olib borish, har hafta kafedra tomonidan tasdiqlangan reja asosida onlayn to'garagi o'tkaziladi.

  Talabalarning ilmiy to'garaklaridagi talabalarning ishtiroki fakultet ishidagi o'quv jarayonining ajralmas qismi bo'lib, unda 15 dan ortiq talabalar ishlaydi. Ularning tadqiqot ishlari materiallari har yili universitetning yosh olimlari konferentsiyasida e'lon qilinadi va eng yaxshi ishlar universitetlararo ilmiy konferentsiyalarga yuboriladi.


KAFEDRA KUNLIK ISHLARI



  Davolash fakultetining 3-son akusherlik va ginekologiya kafedrasida davolash va tibbiy pedagogika fakultetlarining 6-kurs talabalariga “Akusherlik va ginekologiya” fani o’qitiladi. Yil davomida kafedrada darslar institutning o'quv bo’limi tomonidan tuzilgan jadval asosida olib boriladi. Fandastur asosida ishchi dastur tuzilgan.

  Barcha ish dasturlari kafedra yig'ilishida, dekanat va institut yig'ilishida tasdiqlangan. Kalendar ematik reja islab chiqilgan va va ikki tilldaishchi dasturga muvofiq tasdiqlangan.

  Akusherlik va ginekologiya fani bo'yicha ma'ruzalarni dotsent N.N. Shavazi o’qiydi. Amaliy mashg'ulot kafedra assistentlari tomonidan olib boriladi.

  Amaliy mashg'ulotlarni o'tkazishda zamonaviy pedagogik texnologiyalar keng qo'llaniladi. Yumaloq stol, stol o'rtasidagi tutqich, asalarilar to'dasi, aqliy hujum, krossvord, issiq kartoshka, aylanish usuli, 3x4, klaster va boshqalar. Kafedramizda quyidagi interaktiv o'qitish usullari tez-tez qo'llaniladi: "davra suhbati", "stol markazida ruchka", "to'da", "aqliy hujum", "issiq kartoshka", "3x4", "klaster" va ma'ruzada "savollar - javoblar" ". Kafedra xodimlari talabalar e'tiboriga Internetdagi barcha yangiliklarni va zamonaviy jurnallarni etkazishadi.

  Mashg'ulotlar mt.sammi.uz onlayn platformasida olib borilmoqda. Mavzuni chuqurroq o'zlashtirish uchun kompyuter texnologiyalari keng qo'llaniladi. Simptomlar va sindromlar o'quvchilarga elektron darsliklar, qo'llanmalar, slaydlar va boshqa ko'plab o'qitish usullari orqali o'rganiladi. Kompyuter texnologiyalari talabalarga mustaqil klinik fikrlashni rivojlantirishga imkon beradi va shu bilan bilim darajasini oshiradi.