Биология ва тиббиёт муаммолари 2023 №5 (148)


Тема статьи

МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ ТАШКИЛОТИ БОЛАЛАРИНИНГ РУҲИЙ-ЭМОЦИОНАЛ ҲОЛАТИНИ ГИГИЕНИК БАҲОЛАШ (395-397)

Авторы

Маҳамматқулов Хусанбой Эркин ўғли

Учреждение

Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлиги Санитария, гигиена ва касб касалликлари илмий-тадқиқот институти, Тошкент ш.

Аннотация

Ушбу мақолада болаларнинг мактабгача таълим ташкилотига мослашувчанлиги, руҳий-эмоционал ҳолати тўғрисидаги илмий мақолалар ўрганиб чиқилди ва таҳлил қилинди. Илмий мақолаларни тахлил қилиш бизга хавф омилларини аниқлаш, ёш авлодни рухий хамда жисмоний томондан соғлом ривожланиши учун оптимал гигиеник шароитларга эга МТТ ларини яратиш бўйича зарур тавсиялар ишлаб чиқиш имконини беради. Бугунги кунда Ўзбекистонда 7104 та мактабгача таълим ташкилотлари фаолият кўрсатмоқда, уларда 3 ёшдан 7 ёшгача бўлган 2,5 млн болалар таҳсил олмоқда.

Ключевые слова

болалар, мактабгача таълим ташкилоти, мослашувчанлик, руҳий-эмоционал ҳолат.

Литературы

1.Бусловская Л.К., Ковтуненко А.Ю., Рыжкова Ю.П. Эмоциональное состояние ребенка как критерий адаптации к новым социальным условиям // Современные проблемы науки и образования. – 2020. – № 6. – с.7. 2.Казакова Е.В., Ипатова В.А. Изучение эмоциональной адаптации детей 7–8 лет г. Архангельска // Международный студенческий научный вестник. – 2017. – № 4(5). – С.687-691. 3.Крестьянинова Надежда Федоровна, Адаптация детей раннего возраста к дошкольной образовательной организации // Екатеринбург., 2017., – 75 с. 4. Камилова Р.Т. Ниязова Г.Т., Башарова Л.М. и др. Влияние гигиенических и медико-биологических аспектов в экологически неблагополучных условиях Республики Каракалпакстан на процессы роста и развития детей // Монография. – М., 2016. – 62 с. 5. Мошкина А.П. Развитие эмоциональной сферы у детей старшего дошкольного возраста // Екатеринбург. – 2019., - 53 с. 6. Соснин В.А. Социальная психология // Учебник для – М., 2018. – 335 с. 7. Южаков М.М., Авдеева Д.К., Нгуен Д.К. Обзор методов и систем исследования эмоционального стресса человека // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – № 2-2. 15 с. 8. Bannikova L.P, Sebirzyanov M.D. Psychoemotional state and peculiarities of mental working capacity preschool children with mental retardatio // Gigiena i Sanitaria., 2014 №1:80-3. Russian. PMID. 9. Dawn P.C. Means of Optimizing Physical Activity in the Preschool еnvironment (themed review). // American Journal of Lifestyle Medicine., 2020. №14(1). – С.16–23. 10. Granholm, J.M., Olszewski J. Social-Emotional Development in Young Children. A guide produced by the Michigan Department of Community Health (12/2003) (Электронный ресурс http: //www.michigan.gov.). 11. Oleksyuk Z.Y., Konkabayeva A.E. Tykezhanova G.M. at al. Research of fears of preschool age children // International journal of environmental & science education., Turkey, - 2016. – vol. 11. – №15. – Р. 8517-8535. 12. Chen H, Hong Q, Xu J, Liu F, Wen Y, Gu X. Resilience Coping in Preschool Children: The Role of Emotional Ability, Age, and Gender. // Int J Environ Res Public Health., 2021. №18(9). – Р. 5027. 13. 1https://qalampir.uz/news/uzbekistonda-bolalar-bogchasi-soni-k-ancha-31423. 14. https://bytovka.pro/module/Classification/teach/. 15. http://elar.uspu.ru/handle/uspu/7575